Schietsportvereniging in Ochten

OVERDEKTE SCHIETSPORTVERENIGING
MET 22 BANEN

Schietsportvereniging Le Cartouche is opgericht in 1980 door 27 leden en is begonnen bij de oven van de steenfabriek de blauwe Kamer in Wageningen.

Na 5 jaar gebruik te hebben gemaakt van deze locatie, moest deze teruggegeven worden aan de natuur in opdracht van het Utrechts Landschap.

De vereniging heeft toen gebruik mogen maken van één van de droogkamers van de Blauwe kamer aan de overkant van “de oven”.

Na drie jaar waren de ambities van de vereniging groter dan de locatie in de blauwe kamer de vereniging kon bieden en werden er plannen gemaakt om op een andere locatie een nieuwe schietbaan voor de vereniging te bouwen.

Deze nieuwbouw werd mogelijk gemaakt door Jan en Toos Ravenstein die als leden van de vereniging, door hun contacten in Ochten en een financiële impuls de bouw hebben mogelijk gemaakt op onze huidige locatie.

Schietsportvereniging Le Cartouche  beschikt in haar overdekte schietsport-accommodatie over 22 schietbanen op verschillende afstanden voor groot- en klein kaliber geweer, groot- en klein kaliber pistool, groot en klein kaliber revolver, luchtgeweer en luchtpistool.

Voor alle kalibers biedt onze vereniging uitgebreide faciliteiten voor zowel statische als dynamische disciplines en kan zowel de recreatieve als de wedstrijdschutter zich in alle rust concentreren op het beoefenen van de schietsport!

Onze schietopleidingen

SV LE CARTOUCHE

Lidmaatschappen

Schietsportvereniging Le Cartouche maakt graag kennis met nieuwe (aspirant-)leden.

U bent geïnteresseerd? Bezoek dan eens geheel vrijblijvend op afspraak onze accommodatie (legitimatie verplicht). Let op: Bezoek is alleen mogelijk indien dit minimaal 1 week van tevoren per email is aangemeld.

Een bestuurslid zal u tijdens deze afspraak in onze accommodatie rondleiden en al uw (mogelijke) vragen omtrent lidmaatschap, faciliteiten en schietdisciplines beantwoorden. Tevens kan dit bestuurslid u eventueel voorzien van een inschrijfformulier en een aanvraagformulier voor een Verklaring Omtrent het Gedrag t.b.v. het beoefenen van de schietsport. Sinds het van kracht worden van de nieuwe Circulaire Wapens en Munitie 2016 is deze ook verplicht voor het (verplichte) lidmaatschap van de KNSA.

Inschrijfgeld
Het inschrijfgeld voor nieuwe leden bedraagt eenmalig € 30,00

• Contributie
    SV Le Cartouche voor leden:
  • 12 t/m 17 jaar
  • (Junior-schutters-B/C) € 112,00
  • 18 t/m 20 jaar
  • (Junior-schutters-A) € 182,00
  • 21 jaar en ouder
  • (Senior-schutter) € 267,50

Deze bedragen zijn inclusief KNSA lidmaatschap, wanneer u op een andere vereniging hoofdlid bent wordt dit bij ons niet in rekening gebracht

€ 30,00 contributie kan worden terugverdiend door vrijwilligerswerk.

Entreegeld
Senior-schutters betalen bij de KNSA €42,50 entreegeld. Junior-schutters zijn gratis.

Korting Gezinsschutters
Elk 2de en volgend gezinslid krijgt bij Schietsportvereniging Le Cartouche € 30,00 korting op de contributie.

Opzeggen

Mocht u besluiten het lidmaatschap op te willen zeggen, dan dient u dit schriftelijk (brief of e-mail) te doen